サービス利用登録の流れRegistration Steps
本サービス登録について説明します。Guide
規程を確認し、同意をおねがいします。 Comply with the Terms and Conditions.
ユーザー(登録者)に関する基本情報の入力を行ってください。 Enter User Information.
システムの利用設定、請求書の送付先初期設定を行ってください。Setting and enter Billing infomation.
利用者の登録を行ってください。Please register users under your management.
入力した内容を確認してください。Please verify the following information.
登録申請完了メールを確認してください。 Your application was submitted. Please check your email.


・「サービス利用登録」とは、GFC総合システムを利用するための登録申請となります。
 ※ 現在のところ対象となるサービスは、オープンファシリティ装置予約と機器分析受託の2つとなります。
‘Service Registration’ is the initial registration that allows you to use our GFC Integrated Website.
*As of now, Open Facility Service and Instrumental Analysis Service are the 2 main services

・登録申請は、利用責任者により申請され、担当部門で承認されることによりサービスが利用可能となります。
After a User Manager registers for the services, each division mentioned above needs to approve the registration

・登録申請時には、同時に利用者の登録を行います。
 ※ 利用者の登録は、利用申請後も可能です。
When you register, you can add your users under your management
*You can also add users after the registration is complete

利用登録は、以下のステップで進めます。ここでは、1 から 6 までのステップを行います。
Registration steps are listed below. You will go through step 1 to 6.

     1. 規程の確認   (Comply with the Terms and Conditions)
     2. 登録者情報の入力   (Enter User Information)
     3. その他情報の入力   (Enter Additional Information)
     4. 利用者登録   (User Registration)
     5. 入力内容の確認   (Confirm the Entry)
     6. 申請完了   (Complete Application)
     7. メールアドレスの確認と認証   (Confirm Email Address & Authentication)
     8. 規程の再確認   (Comply with the Terms and Conditions again)
     9. メールアドレスの確認完了   (Confirm Email Address)

※本システムの推奨環境はこちらのページをご確認ください。
*Please refer to this page for this website’s recommended system requirements


次へNext